De keuken van Lidl

Culinaire videoreeks

Medialaan klopte bij Het Peloton aan met de vraag om een format te bedenken voor een reeks culinaire video’s voor Lidl en hun eigen Nina Kookt. Wekelijks staan er bij Lidl een aantal producten in promotie en daarmee moesten we aan de kook. Het format moest eenvoudig zijn en maandenlang kunnen meegaan.

We kozen ervoor om de bereiding van de gerechten via topshot te vertellen. Zo blijft de receptuur helder en overzichtelijk. We werkten een aantal rubrieken uit en deelden de vele video’s op in verschillende thema’s. Alle video’s maakten we op in het Nederlands en in het Frans.

Doorheen de receptvideo’s gebruiken we kleine animatietrucjes om meer vaart te brengen. En als ludiek intermezzo is er in elke receptvideo een uitsmijter via stopmotion-animatie.

Ondertussen zijn we meer dan 500 video’s verder. Bekijk onze casemovie hieronder.

Klant

Lidl

Agency

Medialaan

Diensten
  • Concept & scenario
  • Regie
  • Opname
  • Animatie
  • Montage & color grading
Casemovie
Benieuwd wat Het Peloton
met jouw verhaal doet?

Take a ride with us