Televisiespot en fotoreeks voor de campagne 'Het Lekkere Westen'

Met een wervende tv-spot én fotoreeks lanceerden we West-Vlaanderen als culinaire hotspot.

CHALLENGE  |  TOERISTEN AANTREKKEN

Westtoer vroeg ons hen te ondersteunen bij het positioneren van West-Vlaanderen als culinaire regio, en hierbij de vele streekproducten en locaties verwerken.

AANPAK  |  HOW WE DID IT

Een bekend figuur én helder storyboard

Wat George Clooney voor Nespresso is, is Dominique Persoone voor deze campagne. De chef én rasechte West-Vlaming, creëert als bekend figuur een stevige portie vertrouwen, exposure en awareness.

Met een bekend persoon werken, zorgt er ook voor dat de campagne breed gedragen wordt door iedereen die zich met die figuur kan identificeren.

Door bovendien de hele opname minutieus voor te bereiden en een storyboard te ontwikkelen, konden we op de draaidagen heel efficiënt tewerk gaan.

Naast een tv-commercial werkten we binnen deze campagne ook een fotoreeks met Dominique uit.

FOTOREEKS  |  PRINT & ONLINE

Fotocampagne bij de tv-spot

RESULTAAT  |  FULL CAMPAIGN

Dankzij de tv-spot op Eén en de herkenbare foto's, kon de campagne op heel wat bijval rekenen en kreeg de regio een boost qua bezoekers.

Een blik achter de schermen

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Karen.

Credits

Written, directed and edited by Het Peloton.

Regisseur
Karen Huysman

Producers
Karen Huysman
Maxine Basstanie

Executive producer
Martijn D’haene

DOP’s
Bert Degraeve

Storyboard artist
Juno Kerkhof

Gaffers
Dieter De Bock
Korneel Moeyaert

Sound engineers
Jeroen Dejonghe
Andries Essel

Setdresser
Ethel Kelderman

Art Direction
Laurie Vansteelant

Editor & color grader
Victor Gouhie

Audiopostproducer
Joris Verniest

Fotograaf
Hannes Vandenbroucke

Cast
Dominique Persoone

Westtoer
Evelien Waffelaert