CHALLENGE | SHOW SOME BRAND LOVE
project
Crossmediale branded stories voor Volvo
Persoonlijke portretten van Volvo’s brand lovers: van authentiek videoverhaal tot inspirerend artikel op de Volvo blog.
Breng de essentie van Volvo tot leven, via authentieke getuigenissen en dat op verschillende kanalen. Het was een challenge die ons op het lijf geschreven was.
Driven by Anthony
Het verhaal van Anthony Vandermeeren
AANPAK | AUTHENTIEKE VERHALEN
Starten vanuit de verhalen van echte mensen
Met de reeks Volvo Stories wilden we echte verhalen brengen, van echte mensen. Volledig eerlijk, herkenbaar en authentiek, niet te ver van iedereens bed. Tijdens de researchfase verspreid over Vlaanderen, Wallonië en Luxemburg, voerden we heel wat gesprekken met Volvo-eigenaars en selecteerden daaruit de meest interessante en diverse verhaallijnen. Thema’s zoals veiligheid, innovatie, duurzaamheid, familie en Volvo-erfgoed stonden centraal.
Vanuit die documentaire-aanpak delen de Volvo-eigenaars vol passie en liefde hun ervaringen met het merk. Ze vertellen over hun langdurige toewijding aan Volvo en hun passie voor andere aspecten van het leven zoals familie, werk, ambacht, sport, …
Driven by Fien
Het verhaal van Fien Callens
AANPAK | LOKALE CONTENT
Lokale content met internationale allure
Als internationaal merk wil Volvo uiteraard een uniforme look-and-feel hanteren en zo herkenbaar blijven voor alle kijkers. Die kwaliteitseisen trokken we door. Toch is het voor hen ook heel belangrijk om ook lokale content te creëren, in de talen van de regio’s.
Volvo Belux opereert in drie regio’s en dus ook in 3 talen: Nederlands, Frans én Luxemburgs. Een hele uitdaging, maar dankzij doelgericht projectmanagement leverde ons team alle content aan in de juiste talen én op tijd, zonder de visuele lijn van het merk te verliezen.
“Authentiek, persoonlijk en vol passie voor ons merk. En dan moet ik de gedraaide portretten nog omschrijven! Een heel aangename samenwerking met Het Peloton leverde ons vier prachtige portretten op, helemaal in lijn met onze waarden. We zijn trots op het resultaat!”
Thomas VannesteConsumer Experience & PR Volvo Belux
AANPAK | CROSSMEDIALE STRATEGIE
Blogposts verhogen de zichtbaarheid van de campagne
Naast de videoportretten, creëerden we ook afzonderlijke blogposts. Dankzij onze grondige research en persoonlijke band met de personages konden we vanuit alle verhalen ook boeiende geschreven verhalen uitwerken, die op de website van Volvo verschijnen.
Een slimme zet om met video en tekst deze campagne crossmediaal te maken. Zo bereiken we een breder publiek én wordt de doelgroep ook beter betrokken omdat ze bijvoorbeeld na het bekijken van de video terechtkunnen op de website voor meer en andere inhoud.
Daarnaast zorgen we op deze manier ook voor consistentie van de verhaallijn en kernboodschap. Over de verschillende kanalen heen voel je de verbondenheid van de personages met het merk.
RESULTAAT | CONTENT
Onze doordachte aanpak leidde tot een reeks van vier krachtige verhalen die de gedeelde waarden tussen de personages en Volvo als brand perfect weerspiegelen. En dat via video, socials en blog!
Driven by Albert & Gisela
Het verhaal uit het Luxemburgse Ösling
Driven by Benjamin
Het verhaal van Benjamin Warrant
”Working with Het Peloton has been nothing short of exceptional.
Their commitment to excellence and creativity was truly evident in the engaging storytelling testimonials they crafted for our Volvo brand. Going above and beyond, they skillfully captured the essence of our consumers' experiences, delivering a compelling narrative that resonated with our audience.
Thanks again Martijn & team for your collaborative spirit and the outstanding results you delivered.
Jelle DeconinckHead of Marketing Operations Europe at Volvo Cars
Verticals en afgeleiden voor social media
Take a look behind the scenes
Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?
Get in touch with Martijn.
Credits
Written, directed and edited by Het Peloton.
Regisseur
Helena Aernoudts
Producer
Annelies Vander Putten
Executive producer
Martijn D’haene
DOP
Dries Vanderaerden
Focus pullers
Jesper Rey
Loïc Carrera
Gaffer
Robbe Meykens
Lichtassistenten
Victor Gouhie
Jari De Brabander
Editor & color grader
Victor Gouhie
Copywriter
Zoë de Goede
Team Volvo
Jelle Deconinck
Thomas Vanneste
Joshua Vandeput
Meer info over: brand video