Crossmediale branded stories voor Volvo

Persoonlijke portretten van Volvo’s brand lovers: van authentiek videoverhaal tot inspirerend artikel op de Volvo blog.

CHALLENGE  |  SHOW SOME BRAND LOVE

Breng de essentie van Volvo tot leven, via authentieke getuigenissen en dat op verschillende kanalen. Het was een challenge die ons op het lijf geschreven was.

AANPAK  |  AUTHENTIEKE VERHALEN

Starten vanuit de verhalen van echte mensen

Met de reeks Volvo Stories wilden we echte verhalen brengen, van echte mensen. Volledig eerlijk, herkenbaar en authentiek, niet te ver van iedereens bed. Tijdens de researchfase verspreid over Vlaanderen, Wallonië en Luxemburg, voerden we heel wat gesprekken met Volvo-eigenaars en selecteerden daaruit de meest interessante en diverse verhaallijnen. Thema’s zoals veiligheid, innovatie, duurzaamheid, familie en Volvo-erfgoed stonden centraal.

Vanuit die documentaire-aanpak delen de Volvo-eigenaars vol passie en liefde hun ervaringen met het merk. Ze vertellen over hun langdurige toewijding aan Volvo en hun passie voor andere aspecten van het leven zoals familie, werk, ambacht, sport, …

AANPAK  |  LOKALE CONTENT

Lokale content met internationale allure

Als internationaal merk wil Volvo uiteraard een uniforme look-and-feel hanteren en zo herkenbaar blijven voor alle kijkers. Die kwaliteitseisen trokken we door. Toch is het voor hen ook heel belangrijk om ook lokale content te creëren, in de talen van de regio’s.

Volvo Belux opereert in drie regio’s en dus ook in 3 talen: Nederlands, Frans én Luxemburgs. Een hele uitdaging, maar dankzij doelgericht projectmanagement leverde ons team alle content aan in de juiste talen én op tijd, zonder de visuele lijn van het merk te verliezen.

“Authentiek, persoonlijk en vol passie voor ons merk. En dan moet ik de gedraaide portretten nog omschrijven! Een heel aangename samenwerking met Het Peloton leverde ons vier prachtige portretten op, helemaal in lijn met onze waarden. We zijn trots op het resultaat!”

Thomas VannesteConsumer Experience & PR Volvo Belux

AANPAK  |  CROSSMEDIALE STRATEGIE

Blogposts verhogen de zichtbaarheid van de campagne

Naast de videoportretten, creëerden we ook afzonderlijke blogposts. Dankzij onze grondige research en persoonlijke band met de personages konden we vanuit alle verhalen ook boeiende geschreven verhalen uitwerken, die op de website van Volvo verschijnen.

Een slimme zet om met video en tekst deze campagne crossmediaal te maken. Zo bereiken we een breder publiek én wordt de doelgroep ook beter betrokken omdat ze bijvoorbeeld na het bekijken van de video terechtkunnen op de website voor meer en andere inhoud.

Daarnaast zorgen we op deze manier ook voor consistentie van de verhaallijn en kernboodschap. Over de verschillende kanalen heen voel je de verbondenheid van de personages met het merk.

RESULTAAT  |  CONTENT

Onze doordachte aanpak leidde tot een reeks van vier krachtige verhalen die de gedeelde waarden tussen de personages en Volvo als brand perfect weerspiegelen. En dat via video, socials en blog!

Driven by Albert & Gisela
Het verhaal uit het Luxemburgse Ösling

Driven by Benjamin
Het verhaal van Benjamin Warrant

Working with Het Peloton has been nothing short of exceptional.

Their commitment to excellence and creativity was truly evident in the engaging storytelling testimonials they crafted for our Volvo brand. Going above and beyond, they skillfully captured the essence of our consumers' experiences, delivering a compelling narrative that resonated with our audience.

Thanks again Martijn & team for your collaborative spirit and the outstanding results you delivered.

Jelle DeconinckHead of Marketing Operations Europe at Volvo Cars

Verticals en afgeleiden voor social media

Take a look behind the scenes

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Martijn.

Credits

Written, directed and edited by Het Peloton.

Klant
Volvo

Regisseur
Helena Aernoudts

Producer
Annelies Vander Putten

Executive producer
Martijn D’haene

DOP
Dries Vanderaerden

Focus pullers
Jesper Rey
Loïc Carrera

Gaffer
Robbe Meykens

Lichtassistenten
Victor Gouhie
Jari De Brabander

Editor & color grader
Victor Gouhie

Copywriter
Zoë de Goede

Team Volvo
Jelle Deconinck
Thomas Vanneste
Joshua Vandeput

Meer info over: brand video