Award winning brand film voor Arteveldehogeschool

Onze bekroonde brand film geeft de merkidentiteit, positionering en waarden van Arteveldehogeschool een flinke boost.

CHALLENGE  |  POSITIONERING

Arteveldehogeschool vroeg ons Peloton hun nieuwe visie en positionering te vertalen naar een wervend beeldverhaal. En dat met één doel: studenten & medewerkers aantrekken.

VAN VISIETEKST TOT FILM

Makers van de wereld van morgen

We kennen Arteveldehogeschool van z’n hoogwaardige opleidingen en innovatief onderzoek. Maar het is ook een plek waar je kunt groeien en impact kunt maken. Een plek waar je kunt zijn… wie je bent!

Dit zijn slechts enkele waarden in de nieuwe mission statement van de hogeschool als onderdeel van een grote rebrandingcampagne. Een werk van maanden, gebaseerd op een grondige analyse van de doelgroepen en identiteit.

Het integreren van al die informatie in een wervelende brand film was geen eenvoudige taak. Maar een uitdaging die we graag aangingen!

AANPAK  |  STORYTELLING

Een traject op maat zonder compromissen

Met een brand film vertel je wat uniek is aan jouw merk of organisatie. De ideale manier dus om visie en cultuur over te brengen en je doelgroep te raken.

Met de doelgroepanalyse in het achterhoofd, brachten we de waarden van de hogeschool naar het grote scherm. Van scenario en opnames tot montage, muziek en color grading. Elke visuele beslissing is te herleiden naar hun brand identity. We kozen bewust voor de combinatie tussen sterke storytelling en mooie cinematografie.

Tijdens het volledige proces werkten we nauw samen met de marketing- en communicatieafdeling van Arteveldehogeschool, om steeds op dezelfde golflengte te blijven. We wilden ook met eigen personeel en studenten werken en organiseerden een casting om de juiste gezichten voor de campagne te vinden.

En uiteraard mocht een originele soundtrack niet ontbreken. We lieten hiphopduo Blackwave. het klanktapijt creëren en hun eigen invulling geven aan voice-over en muziek. Tot het hele plaatje klopte…

“Gewaagd. Exact wat we nodig hadden!”

Robin MaeckelbergheCoördinator communicatiedienst Arteveldehogeschool

Duik mee achter de schermen van deze brand film en watch our amazing crew shine.

RESULTAAT  |  GESLAAGD MET GROTE ONDERSCHEIDING

De film zorgde voor een enorme stijging in brand awareness bij de doelgroep. Het brede publiek bereikten we dan weer via TikTok en YouTube. Zelfs skippable ads werden vlot uitgekeken.

1000000
Impressies via TikTok & Facebook
150000
Completed views
1100
Bezoekers naar de website

RESULTAAT  |  ERKENNING

Beste Corporate Image in de categorie Non-profit

Erkenning krijgen voor je harde werk, dat geeft energie. En energie was er, toen onze naam door de luidsprekers in zaal 23 van Kinepolis Brussel weerklonk.

Bijzonder blij met de award voor Beste Corporate Image in de categorie Non-profit op het gala van de Video Experience Day 2023. Santé!

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Karen.

Credits

Written, directed and edited by Het Peloton.

Regisseur
Helena Aernoudts

Producers
Karen Huysman
Maxine Basstanie

Executive producer
Martijn D’haene

DOP’s
Tiele Mulier

Steadicam operator
Sander Blok

Focus puller
Patrick Nishimwe

Gaffer 
Dries De Paepe

Elektro
Gertjan Coorevits

Camera-assistent
Gilles De Sloovere

Storyboard artist
Juno Kerckhof

Fotograaf
Daniil Lavrovski

Hair & Make-up
Leke Pham

Styling
Julie Dhooge

Editor & color grader
Victor Gouhie

Muziek & voice over
Blackwave.

Voice over copywriting
Duke & Grace

Arteveldehogeschool 
Robin Maeckelberghe
Marianne Vereecke
Lisa De Wilde

Meer info over: brand video