CHALLENGEÂ |Â POSITIONERING
Award winning brand film voor Arteveldehogeschool
Onze bekroonde brand film geeft de merkidentiteit, positionering en waarden van Arteveldehogeschool een flinke boost.
Arteveldehogeschool vroeg ons Peloton hun nieuwe visie en positionering te vertalen naar een wervend beeldverhaal. En dat met één doel: studenten & medewerkers aantrekken.
Creators of tomorrows world
brand film – English version
VAN VISIETEKSTÂ TOT FILM
Makers van de wereld van morgen
We kennen Arteveldehogeschool van z’n hoogwaardige opleidingen en innovatief onderzoek. Maar het is ook een plek waar je kunt groeien en impact kunt maken. Een plek waar je kunt zijn… wie je bent!
Dit zijn slechts enkele waarden in de nieuwe mission statement van de hogeschool als onderdeel van een grote rebrandingcampagne. Een werk van maanden, gebaseerd op een grondige analyse van de doelgroepen en identiteit.
Het integreren van al die informatie in een wervelende brand film was geen eenvoudige taak. Maar een uitdaging die we graag aangingen!
AANPAKÂ |Â STORYTELLING
Een traject op maat zonder compromissen
Met een brand film vertel je wat uniek is aan jouw merk of organisatie. De ideale manier dus om visie en cultuur over te brengen en je doelgroep te raken.
Met de doelgroepanalyse in het achterhoofd, brachten we de waarden van de hogeschool naar het grote scherm. Van scenario en opnames tot montage, muziek en color grading. Elke visuele beslissing is te herleiden naar hun brand identity. We kozen bewust voor de combinatie tussen sterke storytelling en mooie cinematografie.
Tijdens het volledige proces werkten we nauw samen met de marketing- en communicatieafdeling van Arteveldehogeschool, om steeds op dezelfde golflengte te blijven. We wilden ook met eigen personeel en studenten werken en organiseerden een casting om de juiste gezichten voor de campagne te vinden.
En uiteraard mocht een originele soundtrack niet ontbreken. We lieten hiphopduo Blackwave. het klanktapijt creĂ«ren en hun eigen invulling geven aan voice-over en muziek. Tot het hele plaatje klopte…
“Gewaagd. Exact wat we nodig hadden!”
Robin MaeckelbergheCoördinator communicatiedienst Arteveldehogeschool
Duik mee achter de schermen van deze brand film en watch our amazing crew shine.
RESULTAATÂ |Â GESLAAGD MET GROTE ONDERSCHEIDING
De film zorgde voor een enorme stijging in brand awareness bij de doelgroep. Het brede publiek bereikten we dan weer via TikTok en YouTube. Zelfs skippable ads werden vlot uitgekeken.
RESULTAATÂ |Â ERKENNING
Beste Corporate Image in de categorie Non-profit
Erkenning krijgen voor je harde werk, dat geeft energie. En energie was er, toen onze naam door de luidsprekers in zaal 23 van Kinepolis Brussel weerklonk.
Bijzonder blij met de award voor Beste Corporate Image in de categorie Non-profit op het gala van de Video Experience Day 2023. Santé!
Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?
Get in touch with Karen.
Credits
Written, directed and edited by Het Peloton.
Regisseur
Helena Aernoudts
Producers
Karen Huysman
Maxine Basstanie
Executive producer
Martijn D’haene
DOP’s
Tiele Mulier
Steadicam operator
Sander Blok
Focus puller
Patrick Nishimwe
GafferÂ
Dries De Paepe
Elektro
Gertjan Coorevits
Camera-assistent
Gilles De Sloovere
Storyboard artist
Juno Kerckhof
Fotograaf
Daniil Lavrovski
Hair & Make-up
Leke Pham
Styling
Julie Dhooge
Editor & color grader
Victor Gouhie
Muziek & voice over
Blackwave.
Voice over copywriting
Duke & Grace
ArteveldehogeschoolÂ
Robin Maeckelberghe
Marianne Vereecke
Lisa De Wilde
Meer info over: brand video