CHALLENGE | MANIFESTO & REKRUTERING
project
Authentieke branded content voor A.S.Adventure
Introducing 'Faces of A.S.Adventure': Een reeks van inspirerende werknemersverhalen over de waarden die werknemers met hun werkgever delen.
A.S.Adventure vroeg ons hun manifesto en leuze 'Adventure Is Everywhere' te vertalen naar krachtige brand films én tegelijk wervende rekruteringstools.
Axelle
video 1
AANPAK | AUTHENTIEKE VERHALEN
Meet the "Faces of A.S.Adventure"
Tijdens de researchfase merkten we al snel dat de werknemers bij A.S.Adventure echte avonturiers en inspirerende mensen zijn. En omdat een merk staat of valt met de mensen die het ondersteunen, kozen we ervoor om de eigen werknemers de brand video’s te laten dragen.
We bundelden de authentieke verhalen van die werknemers in een portrettenreeks en doopten hen tot ‘Faces of A.S.Adventure’. Een videoreeks over de waarden die hen persoonlijk met A.S.Adventure verbindt.
Maak kennis met Dries en Axelle.
AANPAK | AUTHENTIEKE VERHALEN
Films die het merk ademen én uitstralen
Een goed en eerlijk verhaal begint bij een zorgvuldige research. We leerden Axelle en Dries kennen, beide werknemers van A.S.Adventure, en daarbij viel hun openheid meteen op. Een open blik, niet alleen in hun werk, maar ook in hun leven en op de wereld. Hun passie voor avontuur, natuur en outdoor dragen ze zichtbaar over op hun klanten. En dat alles wilden wij vatten op beeld.
Hun persoonlijke leven en interesses zijn verweven met hun job, en dat hebben we doorgetrokken in de film. Beelden van de werknemers aan het werk wisselen we af met vrijetijdsbeelden. In de voice-over vertellen ze hun eigen verhaal. We gingen voor beweeglijke beelden met veel sfeer en gevoel, een stijl die helemaal past bij A.S.Adventure en bij de personages zelf.
Dries
video 2
EXTRAS | EMPLOYER BRANDING
Content ter versterking van je employer brand
Wie zorgt voor een sterke branding en identiteit, trekt ook nieuwe potentiële werkkrachten aan. Door resoluut te kiezen voor authenticiteit, tonen we via audiovisuele content de cultuur en waarden binnen A.S.Adventure. Op die manier trekt het bedrijf de juiste profielen aan die matchen met hun corporate culture.
Employer branding video
Verticals en afgeleiden voor rekrutering
RESULTAAT | CONTENT
Door tegelijk in te zetten op branded content én afgeleiden voor rekrutering, leverden we een duurzaam pakket aan video's om op verschillende domeinen mee uit te pakken.
”A.S.Adventure wil verhalen brengen en inspireren. Dat is hoe wij willen communiceren en dat hebben jullie perfect begrepen. Professionele voorbereiding en heel mooi verhalend gebracht. Voor rekrutering zit hier topmateriaal in. Dit is emotie.
Greet AnthoniMedia Buyer & PR Coordinator
Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?
Get in touch with Martijn.
Credits
Written, directed and edited by Het Peloton.
Regisseur
Helena Aernoudts
Producer
Annelies Vander Putten
Executive producer
Martijn D’haene
DOP
Fabrice Parent
Focus puller
Jesper Rey
Editor & color grader
Victor Gouhie
Meer info over: brand video