Podcastreeks, radiospot, fotografie en videocampagne 'Van Boord tot Bord'

Met een boeiende podcastreeks informeren en inspireren we consumenten over duurzame en lokale visvangst. Een docu, fotografie en radiospot maken de campagne compleet.

CHALLENGE  |  INSPIREREN & INFORMEREN

Westtoer vroeg ons om consumenten te informeren over onze duurzame en lokale visvangst en ook te inspireren om meer lokale Noordzeevis te eten. Onze 360° campagne neemt je mee in de wondere wereld van onze visserij.

Beluister de podcastreeks via Spotify

AANPAK  |  VERHALENDE PODCASTREEKS

Geen rondetafelgesprek, maar een écht audioverhaal

Een audiogesprekje in een vergaderzaal met enkele gasten? No thanks. De visserij, die vraagt om een echte verhalende podcastreeks. Maar hoe begin je daar nu aan?

Samen met Line Ellegiers, trokken we naar zee en gingen we met veel nieuwsgierigheid op zoek naar de antwoorden op onze vragen: Hoe vers is verse vis? Welke weg legt die af? En wie werkt er dag en nacht om ons de meest duurzame vis op het bord te kunnen brengen?

Onze een kleine, maar enthousiaste crew ontmoette vissers, reders, chefs… en kwam terug met een geluidsband vol boeiende en sappige verhalen. Met als focus een passie voor de zee en lokale vis, brachten onze monteurs en geluidstechniekers alle verhalen op een authentieke manier over.

8

afleveringen

19

personages

Beluister alle afleveringen

Aflevering 1
De visser en zijn familie

Aflevering 2
De reder en de visveilig

Aflevering 3
De visgroothandel

Aflevering 4
De viswinkel

Aflevering 5
Vistrap Oostende

Aflevering 6
De garnaalkruier

Aflevering 7
De chef

Aflevering 8
De visserijschool

AANPAK  |  360° MULTICHANNEL AANPAK

Maar er is meer: video's, fotografie én een radiospot

Naast het auditieve luik, verzorgden we ook het visuele promotiemateriaal voor de ‘Van Boord tot Bord’ campagne. Bij Het Peloton geloven we dat een multichannel aanpak ervoor zorgt dat je je doelgroep optimaal bereikt.

We creëerden een video-teaser voor social media en een informatieve docu en leverden bij elke podcastaflevering passende fotografie voor magazines en de website van De Kust. Op die manier gaven we de stemmen uit de podcast een gezicht.

Tot slot: onze radiospot voor VRT Radio 1 én de fotografie van een campagnebeeld “Van boord to bord” omsluit het project in een 360° campagne.

Radiospot
Teaser voor VRT Radio 1

Teaser
“Visserij verduurzaamt”

Informatieve documentaire
“Visserij verduurzaamt”

FOTOGRAFIE  |  CAMPAGNEBEELD

Een campagnebeeld van boord tot bord

FOTOGRAFIE  |  PORTRETTEN VOOR PRINT

Fotocampagne bij de podcastreeks

RESULTATEN  |  TEVREDEN KLANT

“We zijn zeer tevreden met het eindresultaat. De podcast is boeiend, leerrijk, leuk & zeer professioneel. De cijfers zijn top, 90% van de luisteraars luistert de aflevering volledig uit."

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Martijn.

Credits

Written, directed and edited by Het Peloton.

Regisseur
Helena Aernoudts

Host podcast & redactie
Line Ellegiers

Producer & redactie
Annelies Vander Putten

Geluid
Gerwin François
Roeland Schampaert

DOP’s
Dries Vanderaerden
Ivo Maes

Audiopostproductie
Joris Verniest

Montage video’s
Victor Gouhie
Jochem Roegiers

Fotografie portrettenreeks
Ushua Goeminne
Eva Vlonk

Fotografie campagnebeeld
Hannes Vandenbroucke

Productie campagnebeeld
Karen Huysman
Maxine Basstanie

Cast campagnebeeld
Sebastien Dewaele
Christophe Snauwaert
Michiel Dheedene

MUA
Maria Ovejero

Stem teaser
Isabelle Van Hecke

Speciale dank aan
Paul en Monique Spilliaert

Westtoer
Evelien Waffelaert
Jelle Vermeulen