Meeslepende audiogids voor belevingscentrum GRAAF

Het Peloton ontwikkelde een verhalende audiogids die bezoekers van belevingscentrum GRAAF op een persoonlijke manier door het museum begeleidt. Een fijne samenwerking met ontwerpbureau Wondering.

CHALLENGE

Ontwerpbureau Wondering vertrouwde op ons Peloton om het verleden te doen herleven met een meeslepend audioverhaal. Een toegankelijke en persoonlijke gids voor jong en oud, in meerdere talen.

AANPAK

Alles begint met een goede stem

Geen ‘one size fits all’ voor een belevingscentrum dat verschillende doelgroepen aantrekt. We zochten in totaal 7 stemacteurs en -actrices die een extra laag en diepgang aan de teksten gaven.

Net als bij filmregie, is het essentieel om de juiste stemmen te casten voor de rol en ze goed te begeleiden bij de opnames, zodat de emotie, intonatie en timing perfect zit.

In de postproductie gaven we de audiogids extra kracht met speelse geluidseffecten en bruitage, om zo de luisterervaring levendig en boeiend te maken. Zo zorgden we ervoor dat elk audioparcours zijn unieke karakter kreeg, perfect afgestemd op de verschillende doelgroepen.

RESULTAAT

Een totaalbeleving in vier talen

De bezoeker van GRAAF kan het parcours beleven in vier talen: Nederlands, Frans, Duits en Engels. Én op maat voor verschillende leeftijden: warm en meeslepend voor volwassenen, fris en dynamisch voor jongeren. Elke taalversie is zorgvuldig gemixt voor een optimale luisterervaring.

Benieuwd naar het eindresultaat? Dan ben je welkom vanaf 1 oktober 2024 in belevingscentrum GRAAF in Borgloon!

BEHIND THE SCENES

Duik mee in onze audio booth

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Annelies.

CREDITS

Produced, directed and edited by Het Peloton