Authentieke branded stories voor Volvo

Een inspirerende reeks van persoonlijke portretten van Volvo-rijders én brand lovers: van authentieke videoverhalen naar boeiende artikels op de Volvo blog.

/
CHALLENGE

Breng de essentie van Volvo tot leven, met authentieke getuigenissen en dat op verschillende kanalen. Het was een challenge die ons op het lijf geschreven was.

Award voor Beste Corporate Image

Driven by
Albert & Gisela

Het verhaal uit het Luxemburgse Ösling

AANPAK

Starten vanuit verhalen van echte mensen

Met de reeks Volvo Stories – Driven By wilden we echte verhalen brengen, van echte mensen. Eerlijke, herkenbare en authentieke content, niet te ver van iedereens bed. Tijdens de researchfase verspreid over Vlaanderen, Wallonië en Luxemburg, voerden we heel wat gesprekken met Volvo-eigenaars en selecteerden daaruit de meest interessante en diverse verhaallijnen. Thema’s zoals veiligheid, innovatie, duurzaamheid, familie en Volvo-erfgoed stonden centraal.

Vanuit die documentaire aanpak delen de Volvo-eigenaars vol passie en liefde hun ervaringen met het merk. Ze vertellen over hun langdurige toewijding aan Volvo en hun passie voor andere aspecten van het leven zoals familie, werk, ambacht, sport, …

Driven by
Fien

Het verhaal van Fien Callens

AANPAK

Lokale content met internationale allure

Als internationaal merk wil Volvo uiteraard een uniforme look-and-feel hanteren en zo herkenbaar blijven voor alle kijkers. Toch is het voor Volvo ook heel belangrijk om ook lokale content te creëren, in de talen van de regio’s. De internationale kwaliteitseisen trokken we dan ook door naar deze lokale campagne.

Volvo Belux opereert in drie regio’s en dus ook in 3 talen: Nederlands, Frans én Luxemburgs. Een hele uitdaging, maar dankzij doelgericht projectmanagement leverde ons team de reeks en alle extra content aan in de juiste talen én op tijd, zonder de visuele lijn van het merk te verliezen.

Jelle Deconinck
Head of Marketing Operations Europe at Volvo Cars
Working with Het Peloton has been nothing short of exceptional. Their commitment to excellence and creativity was truly evident in the engaging storytelling testimonials they crafted for our Volvo brand. Going above and beyond, they skillfully captured the essence of our consumers’ experiences, delivering a compelling narrative that resonated with our audience. Thanks again Martijn & team for your collaborative spirit and the outstanding results you delivered.

Driven by
Anthony

Het verhaal van Anthony Vandermeeren

Artikels op de blog verhogen de reach van de campagne

Dankzij onze grondige research en persoonlijke band met de personages, konden we vanuit alle interviews ook boeiende geschreven verhalen uitwerken, die in de Volvo-blog verschijnen.

Een slimme zet om met video en tekst deze campagne crossmediaal te maken. Zo bereiken we een breder publiek én wordt de doelgroep ook beter betrokken omdat ze bijvoorbeeld na het bekijken van de video terechtkunnen op de website en blog voor meer en andere inhoud.

Daarnaast zorgen we op deze manier ook voor consistentie van de verhaallijn en kernboodschap. Over de verschillende kanalen heen voel je de verbondenheid van de personages met het merk.

RESULTAAT

Onze doordachte aanpak leidde tot een reeks van krachtige videoverhalen en blogs die de gedeelde waarden tussen de personages en Volvo als brand perfect weerspiegelen. Bovendien wonnen we er een mooie award mee.

Award voor Beste Corporate Image

Driven by
Benjamin

Het verhaal van Benjamin Warrant

AWARD

Beste Corporate Image
in de categorie Profit

In de bloemetjes gezet worden, het is een leuk gevoel. Maar als je bekroond wordt voor je werk, je inzet en je visie op een project, dat voelt nog veel beter.

De jury loofde onze case op de Video Experience Day Awards van de Video Experience Day omwille van zijn authentieke storytelling. And we couldn’t agree more…

Het Peloton en Volvo wonnen de award voor Beste Corporate Image in de felbevochten Profit-categorie. Dat is de categorie waarin de diverse aspecten van een bedrijf en zijn identiteit, missie, visie en kernwaarden centraal staan. Santé!

Thomas Vanneste
Consumer Experience & PR Volvo Belux
Authentiek, persoonlijk en vol passie voor ons merk. En dan moet ik de gedraaide portretten nog omschrijven! Een heel aangename samenwerking met Het Peloton leverde ons vier prachtige videoverhalen op, helemaal in lijn met onze waarden. We zijn trots op het resultaat!

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Martijn.

CREDITS

Written, directed and edited by Het Peloton