Breng de essentie van Volvo tot leven, met authentieke getuigenissen en dat op verschillende kanalen. Het was een challenge die ons op het lijf geschreven was.
Award voor Beste Corporate ImageStarten vanuit verhalen van echte mensen
Met de reeks Volvo Stories – Driven By wilden we echte verhalen brengen, van echte mensen. Eerlijke, herkenbare en authentieke content, niet te ver van iedereens bed. Tijdens de researchfase verspreid over Vlaanderen, Wallonië en Luxemburg, voerden we heel wat gesprekken met Volvo-eigenaars en selecteerden daaruit de meest interessante en diverse verhaallijnen. Thema’s zoals veiligheid, innovatie, duurzaamheid, familie en Volvo-erfgoed stonden centraal.
Vanuit die documentaire aanpak delen de Volvo-eigenaars vol passie en liefde hun ervaringen met het merk. Ze vertellen over hun langdurige toewijding aan Volvo en hun passie voor andere aspecten van het leven zoals familie, werk, ambacht, sport, …
Lokale content met internationale allure
Als internationaal merk wil Volvo uiteraard een uniforme look-and-feel hanteren en zo herkenbaar blijven voor alle kijkers. Toch is het voor Volvo ook heel belangrijk om ook lokale content te creëren, in de talen van de regio’s. De internationale kwaliteitseisen trokken we dan ook door naar deze lokale campagne.
Volvo Belux opereert in drie regio’s en dus ook in 3 talen: Nederlands, Frans én Luxemburgs. Een hele uitdaging, maar dankzij doelgericht projectmanagement leverde ons team de reeks en alle extra content aan in de juiste talen én op tijd, zonder de visuele lijn van het merk te verliezen.
Artikels op de blog verhogen de reach van de campagne
Dankzij onze grondige research en persoonlijke band met de personages, konden we vanuit alle interviews ook boeiende geschreven verhalen uitwerken, die in de Volvo-blog verschijnen.
Een slimme zet om met video en tekst deze campagne crossmediaal te maken. Zo bereiken we een breder publiek én wordt de doelgroep ook beter betrokken omdat ze bijvoorbeeld na het bekijken van de video terechtkunnen op de website en blog voor meer en andere inhoud.
Daarnaast zorgen we op deze manier ook voor consistentie van de verhaallijn en kernboodschap. Over de verschillende kanalen heen voel je de verbondenheid van de personages met het merk.
Onze doordachte aanpak leidde tot een reeks van krachtige videoverhalen en blogs die de gedeelde waarden tussen de personages en Volvo als brand perfect weerspiegelen. Bovendien wonnen we er een mooie award mee.
Award voor Beste Corporate ImageBeste Corporate Image
in de categorie Profit
In de bloemetjes gezet worden, het is een leuk gevoel. Maar bekroond worden voor je werk, je inzet en je visie op een project, dat voelt nog veel beter.
De jury loofde onze case op de Video Experience Day Awards omwille van zijn authentieke storytelling. And we couldn’t agree more…
Het Peloton en Volvo wonnen de award voor Beste Corporate Image in de felbevochten Profit-categorie. Dat is de categorie waarin de diverse aspecten van een bedrijf en zijn identiteit, missie, visie en kernwaarden centraal staan. Santé!
Get in touch with Martijn.
Written, directed and edited by Het Peloton