Award winning brand film voor Arteveldehogeschool

Onze bekroonde brand film geeft de merkidentiteit, positionering en waarden van Arteveldehogeschool een flinke boost en helpt om studenten aan te trekken.

/
CHALLENGE

Arteveldehogeschool vroeg ons Peloton hun nieuwe visie en positionering te vertalen naar een wervend beeldverhaal. En dat met één doel: studenten & medewerkers aantrekken.

Award voor Beste Corporate Image

VAN VISIE TOT FILM

Makers van de wereld van morgen

We kennen Arteveldehogeschool van z’n hoogwaardige opleidingen en innovatief onderzoek. Maar het is ook een plek waar studenten kunnen groeien en impact hebben. Een plek waar je kunt zijn… wie je bent!

Dit zijn slechts enkele waarden in de nieuwe mission statement van de hogeschool als onderdeel van een grote rebrandingcampagne. Een werk van maanden, gebaseerd op een grondige analyse van de doelgroepen en identiteit.

Het integreren van al die informatie in een wervelende brand film was geen eenvoudige taak. Maar die uitdaging gingen we graag aan!

/
AANPAK

Een traject op maat zonder compromissen

Met een brand film vertel je wat uniek is aan jouw merk of organisatie. De ideale manier dus om visie en cultuur over te brengen en je doelgroep te raken.

Met de doelgroepanalyse in het achterhoofd, brachten we de waarden van de hogeschool naar het grote scherm. Van scenario en opnames tot montage, muziek en color grading. Elke visuele beslissing is te herleiden naar hun brand identity. We kozen bewust voor de combinatie tussen sterke storytelling en mooie cinematografie.

Tijdens het volledige proces werkten we nauw samen met de marketing- en communicatieafdeling van Arteveldehogeschool, om steeds op dezelfde golflengte te blijven. We wilden ook met eigen personeel en studenten werken en organiseerden een casting om de juiste gezichten voor de campagne te vinden.

En uiteraard mocht een originele soundtrack niet ontbreken. We lieten hiphopduo Blackwave. Het klanktapijt creëren en hun eigen invulling geven aan voice-over en muziek. Tot het hele plaatje klopte…

Resultaat

De film zorgde voor een sterke stijging in brand awareness bij onze doelgroep. Via sociale media bereikten we een breed publiek met 1.000.000 impressies op TikTok, 150.000 volledige views op Facebook, en meer dan 1.100 websitebezoekers.

AWARD

Beste Corporate Image
in de categorie Non-profit

Erkenning krijgen voor je harde werk, dat geeft energie. En energie was er, toen onze naam door de luidsprekers in zaal 23 van Kinepolis Brussel weerklonk. We zijn dan ook bijzonder blij met de award voor Beste Corporate Image in de categorie Non-profit op het gala van de Video Experience Day 2023. Santé!

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Karen.

CREDITS

Written, directed and edited by Het Peloton