GBL Studio ontwikkelde een concept voor de lancering van Webers nieuwe lichtgewicht tegellijm en vroeg ons dit te vertalen naar twee overtuigende video’s die alle voordelen uitlichten.
Video 1
Creatieve samenwerking
We hebben het concept aangescherpt en visuele technieken bedacht om het nog sterker te maken. Tijdens de voorbereidingen van de shoot stemden we continu af met zowel GBL Studio als Weber om zeker te zijn dat we volledig op één lijn zaten.
De shoot vond plaats in onze eigen studio, waar we alle controle hadden over de visuele stijl en techniek. We kozen voor een minimalistische set met een witte achtergrond, zodat alle aandacht naar het product en de tegelzetter ging.
We speelden met lichtovergangen en zorgden voor subtiele wisselingen in sfeer om de transformatie van het personage te versterken. Daarnaast gebruikten we stijlvolle dolly- en camerabewegingen, zowel in de wide shots als close-ups, om het verhaal tot leven te brengen.
Video 2
Inhouse magic
Bij Het Peloton namen we niet alleen de studioshoot voor onze rekening, maar ook het volledige geluid en sound design. Alles werd in onze eigen audiostudio opgenomen en gemonteerd, zodat elke stem en elk geluidseffect perfect paste bij de video’s en de boodschap versterkte.
Daarnaast zorgden we voor de fotografie, met beelden in verschillende formaten die naadloos aansluiten bij de visuele stijl van de campagne. Deze beelden zijn breed inzetbaar voor verschillende promotionele doeleinden, waarmee de look & feel van de campagne overal consistent blijft. Een campagne die blijft plakken!
Take a look behind the scenes
Get in touch with Karen.
Produced, directed and edited by Het Peloton