Back to school met stop-motion en Trixie

Dino rugzakken, leeuwen drinkflessen, houten puzzels… Om de producten van Trixie in de spotlight te zetten, mogen we speels zijn! Via kleurrijke stop-motion video en creatieve content verhogen we de merkbekendheid en betrokkenheid bij de doelgroep van Trixie.

/
CHALLENGE

Maak de eerste schooldag nog specialer met Trixies speelse en kleurrijke producten en vergroot de merk- en productbekendheid bij kinderen & ouders.

Behind the scenes
AANPAK

Een dubbele dosis Trixie

Voor de campagne hebben we twee soorten content uitgewerkt, elk met een specifieke focus en doelstelling. In de eerste wave werkten we met live action video’s met als doel meer merk- en productbekendheid te creëren.

Om de kern van ‘infinite imagination’ te vatten, besloten we om de video’s te shooten op een school. Door kinderen in hun natuurlijke omgeving te filmen, konden we de magie van hun dagelijkse avonturen vastleggen. Dit zorgde voor spontane en oprechte momenten die perfect aansluiten bij de logline van Trixie: ‘infinite imagination’.

We hebben dieren zoals de Lion, Dino, Cat, Fox en de nieuwe held Shark prominent in beeld gebracht, om de variëteit en sets van dieren te benadrukken. De boodschap was duidelijk: “Ontdek nu jouw favoriete dierenvriendje!”

AANPAK

De voordelen van stop-motion

In de tweede wave van de campagne lag de focus op het stimuleren van de aankoop door de praktische voordelen van de producten te communiceren, zoals het gebruiksgemak, de duurzaamheid en de speelse elementen.

Met behulp van stop-motion hebben we de producten tot leven gebracht. Daardoor konden we op een leuke manier de gemakkelijke klik-gesp van de rugzak of het lekvrije tuitje van de drinkfles tonen. In deze fase gaan we verder dan de schattige elementen en leggen we de focus op het functionele om de doelgroep écht aan te zetten tot conversie.

Om tenslotte de variëteit aan dieren en formaten te benadrukken, hebben we aan het einde van de video’s verschillende producten gecombineerd, waarbij de visuele boodschap duidelijk was: “Kies jouw dierenvriendje.”

RESULTAAT

Video & stop-motion, een top combo! En om de impact en zichtbaarheid te maximaliseren op elk kanaal en in elke regio maakten we alles in verschillende formaten en talen.

The making of

Behind the scenes

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Karen.

CREDITS

Written, directed and edited by Het Peloton