Westtoer vroeg ons om consumenten te informeren over onze duurzame en lokale visvangst en te inspireren om meer lokale Noordzeevis te eten. Onze 360° campagne neemt je mee in de wondere wereld van onze visserij.
Beluister de podcastreeks via Spotify

De podcast is geen rondetafelgesprek, maar een écht audioverhaal
Een audiogesprekje in een vergaderzaal met enkele gasten? No thanks. De visserij, die vraagt om een echte verhalende podcastreeks. Maar hoe begin je daar nu aan?
Samen met Line Ellegiers, trokken we naar zee en gingen we met veel nieuwsgierigheid op zoek naar de antwoorden op onze vragen: Hoe vers is verse vis? Welke weg legt die af? En wie werkt er dag en nacht om ons de meest duurzame vis op het bord te kunnen brengen?
Onze een kleine, maar enthousiaste crew ontmoette vissers, reders, chefs… en kwam terug met een geluidsband vol boeiende en sappige verhalen. Met als focus een passie voor de zee en lokale vis, brachten onze monteurs en geluidstechniekers alle verhalen op een authentieke manier over.

Maar er is meer: video’s, fotografie én een radiospot
Naast het podcastluik, verzorgden we ook het visuele promotiemateriaal voor de ‘Van Boord tot Bord’ campagne. Bij Het Peloton geloven we dat een multichannel aanpak ervoor zorgt dat je je doelgroep optimaal bereikt.
We creëerden een video-teaser voor sociale media en een informatieve video en leverden bij elke podcastaflevering passende fotografie voor magazines en de website van De Kust. Op die manier gaven we de stemmen uit de podcast een gezicht.
Tot slot: onze radiospot voor VRT Radio 1 én de fotografie van een campagnebeeld “Van boord to bord” omsluit het project in een 360° campagne.
Beluister de radiospot
Radiospot
“We zijn zeer tevreden met het eindresultaat. De podcast is boeiend, leerzaam, leuk & zeer professioneel. De cijfers zijn top, 90% van de luisteraars luistert de aflevering volledig uit.”
Het campagnebeeld ‘Van boord tot bord’
Fotocampagne bij de podcastreeks
Take a look behind the scenes

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?
Get in touch with Martijn.
- Bel Martijn+32 472 54 64 38
- E-mail Martijnmartijn@hetpeloton.be
- Volg Martijn
Written, directed and edited by Het Peloton
- Klant
- Brand
- RegisseurHelena AernoudtsPodcast host & RedactieLine EllegiersProducer & RedactieAnnelies Vander PuttenExecutive producerMartijn D'haene
- DOPDries VanderaerdenIvo MaesGeluidsmannenGerwin FrançoisRoeland SchampaertAudio postproductieJoris VerniestEditorsVictor GouhieJochem Roegiers
- Fotografie portrettenreeksUshua GoeminneEva VlonkFotografie campagnebeeldHannes VandenbrouckeProductie campagnebeeldKaren HuysmanMaxine BasstanieCast campagnebeeldSebastien DewaeleChristophe SnauwaertMichiel Dheedene
- Make-up ArtistMaria OvejeroStemIsabelle Van HeckeSpeciale dank aanPaul en Monique SpilliaertTeam WesttoerEvelien WaffelaertJelle Vermeulen