Podcastreeks, radiospot, foto- en videocampagne ‘Van Boord tot Bord’

Met een boeiende podcastreeks informeren en inspireren we consumenten over duurzame en lokale visvangst. Een docu, fotografie en radiospot maken de 360° campagne compleet.

/
CHALLENGE

Westtoer vroeg ons om consumenten te informeren over onze duurzame en lokale visvangst en te inspireren om meer lokale Noordzeevis te eten. Onze 360° campagne neemt je mee in de wondere wereld van onze visserij.

Resultaat

Beluister de podcastreeks via Spotify

AANPAK

De podcast is geen rondetafelgesprek, maar een écht audioverhaal

Een audiogesprekje in een vergaderzaal met enkele gasten? No thanks. De visserij, die vraagt om een echte verhalende podcastreeks. Maar hoe begin je daar nu aan?

Samen met Line Ellegiers, trokken we naar zee en gingen we met veel nieuwsgierigheid op zoek naar de antwoorden op onze vragen: Hoe vers is verse vis? Welke weg legt die af? En wie werkt er dag en nacht om ons de meest duurzame vis op het bord te kunnen brengen?

Onze een kleine, maar enthousiaste crew ontmoette vissers, reders, chefs… en kwam terug met een geluidsband vol boeiende en sappige verhalen. Met als focus een passie voor de zee en lokale vis, brachten onze monteurs en geluidstechniekers alle verhalen op een authentieke manier over.

AANPAK

Maar er is meer: video’s, fotografie én een radiospot

Naast het podcastluik, verzorgden we ook het visuele promotiemateriaal voor de ‘Van Boord tot Bord’ campagne. Bij Het Peloton geloven we dat een multichannel aanpak ervoor zorgt dat je je doelgroep optimaal bereikt.

We creëerden een video-teaser voor sociale media en een informatieve video en leverden bij elke podcastaflevering passende fotografie voor magazines en de website van De Kust. Op die manier gaven we de stemmen uit de podcast een gezicht.

Tot slot: onze radiospot voor VRT Radio 1 én de fotografie van een campagnebeeld “Van boord to bord” omsluit het project in een 360° campagne.

 

Beluister de radiospot

RESULTAAT

“We zijn zeer tevreden met het eindresultaat. De podcast is boeiend, leerzaam, leuk & zeer professioneel. De cijfers zijn top, 90% van de luisteraars luistert de aflevering volledig uit.”

FOTOGRAFIE

Het campagnebeeld ‘Van boord tot bord’

NOG MEER FOTOGRAFIE

Fotocampagne bij de podcastreeks

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Martijn.

CREDITS

Written, directed and edited by Het Peloton