Informerende short-form content voor Europa Direct

Europa Direct West-Vlaanderen wordt dé plek waar informatie en internationalisering samenkomen. Wij ondersteunden hen in het opzetten van een short-form videocampagne die studenten op een frisse en aantrekkelijke manier informeert over de Europese Unie.

/
CHALLENGE

Provincie West-Vlaanderen vroeg ons om jongeren te informeren over de invloed die Europa heeft op hun leven. Tijd voor een short-form videocampagne!

AANPAK

Een duik in de studentenwereld

Om jongeren te bereiken Ă©n te informeren, ontwikkelden we een videocampagne met een mix van korte, speelse video’s en de nodige dosis humor. Geen droge feiten, maar een student-reporter die op de campus ‘wist-je-datjes’ over Europa en internationalisering deelt. De grafische stijl is hier perfect op afgestemd, met opvallende elementen en centrale ondertitels die meteen in het oog springen.

De videocontent is kort, herkenbaar en sluiten naadloos aan bij de snelle leefwereld van studenten op social media.

RESULTAAT

6 informatieve reels

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Maxine.