Tv-spot en fotoreeks voor BOB-campagne

De zomer van 2024 staat in het teken van sport: Olympische Spelen, EK voetbal, wielrennen… Samenzijn en (hopelijk) vieren dus! Maar pintjes drinken en achteraf in de auto kruipen? Niet zo sportief!

/
CHALLENGE

‘Wie rijdt, drinkt niet.’
Samen met Vias Institute gingen we de uitdaging aan om deze boodschap breed te verspreiden, in aanloop naar de drukke sportzomer van 2024.

/
AANPAK

Van in het zadel tot in de zetel: BOB gaat op campagne

Een tv-spot van 20 seconden die moet amuseren én sensibiliseren vraagt natuurlijk om een weldoordacht concept. We gingen voor sport, enthousiasme en positieve vibes! Allemaal terwijl we ons hoofdpersonage Bob volgen in verschillende situaties, zowel als sporter én als supporter.

Om de impact van de boodschap te versterken, kozen we voor een voice-over in sportcommentator-stijl , ingesproken door Karl Vannieuwkerke voor Vlaanderen en Rodrigo Beenkens voor Wallonië. Hun iconische stemmen geven de boodschap extra geloofwaardigheid en herkenbaarheid.

Op één enkele draaidag bezochten we vier verschillende locaties in en rond onze eigen studio. Door het gebruik van speelse zooms en matchcuts wisten we een vloeiende en dynamische tv-spot te bereiken die zowel visueel aantrekkelijk als inhoudelijk sterk is.

Hartelijke dank voor jullie professionaliteit. Jullie grondige voorbereiding en deskundige begeleiding hebben niet alleen gezorgd voor een soepele opnamedag, maar ook voor fijne herinneringen.

Tanja Neckebroeck
Marketing manager Vias Institute

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Karen.

CREDITS

Written, directed and edited by Het Peloton