Van in het zadel tot in de zetel: BOB gaat op campagne
Een tv-spot van 20 seconden die moet amuseren én sensibiliseren vraagt natuurlijk om een weldoordacht concept. We gingen voor sport, enthousiasme en positieve vibes! Allemaal terwijl we ons hoofdpersonage Bob volgen in verschillende situaties, zowel als sporter én als supporter.
Om de impact van de boodschap te versterken, kozen we voor een voice-over in sportcommentator-stijl , ingesproken door Karl Vannieuwkerke voor Vlaanderen en Rodrigo Beenkens voor Wallonië. Hun iconische stemmen geven de boodschap extra geloofwaardigheid en herkenbaarheid.
Op één enkele draaidag bezochten we vier verschillende locaties in en rond onze eigen studio. Door het gebruik van speelse zooms en matchcuts wisten we een vloeiende en dynamische tv-spot te bereiken die zowel visueel aantrekkelijk als inhoudelijk sterk is.
Fotografie bij de tv-spot
Een tv-spot komt en gaat, maar fotografie blijft altijd bestaan. Dat is niet helemaal waar, maar na de zomer van 2024 verdwijnt onze spot jammer genoeg van het scherm. Gelukkig is er ook nog de fotocampagne, die we gelijktijdig organiseerden tijdens de draaidag en die vanaf het najaar nog het hele jaar loopt!
Get in touch with Karen.
Written, directed and edited by Het Peloton