Westtoer schakelde ons Peloton in om hen te ondersteunen bij het positioneren van West-Vlaanderen als culinaire regio om toeristen en bezoekers aan te trekken.
ResultaatEen bekende host en helder storyboard, hét recept voor een tv-spot
Wat George Clooney voor Nespresso is, is Dominique Persoone voor deze campagne. De chef én rasechte West-Vlaming, creëert als bekend figuur een stevige portie vertrouwen, exposure en awareness. Met een bekend persoon werken in je tv-spot, zorgt er ook voor dat de campagne breed gedragen wordt door iedereen die zich met die figuur kan identificeren.
Door bovendien de hele opname minutieus voor te bereiden en een storyboard te ontwikkelen, konden we op de draaidagen heel efficiënt te werk gaan. Naast een tv-spot werkten we binnen deze campagne ook een fotoreeks met Dominique uit.
Fotoreeks bij de tv-spot
Fotografie koppelen aan je tv-spot, het is geweldig slim. Ten eerste omdat je er dan toch al bent, je kan het dus het makkelijk doen. Maar ook omdat je zo extra content hebt om je campagne in de markt te zetten. Denk bvb. ook aan magazines, affiches en print. Ook Westtoer zag de voordelen in en gebruikte de beelden uit onze fotoreeks in zijn toeristische magazines en affiches nog lang nadat de tv-spot te zien was.
Dankzij de tv-spot op én en de herkenbare fotoreeks kon de campagne op heel wat bijval rekenen. De regio kreeg een boost qua bezoekers en toeristen.
Get in touch with Karen.
Written, directed and edited by Het Peloton