Tv-spot en fotoreeks voor de campagne ‘Het Lekkere Westen’

Met een wervende tv-spot én fotoreeks lanceerden we West-Vlaanderen als dé culinaire en toeristische hotspot van Vlaanderen. De commercial was wekenlang te zien op de kanalen van VRT.

/
CHALLENGE

Westtoer schakelde ons Peloton in om hen te ondersteunen bij het positioneren van West-Vlaanderen als culinaire regio om toeristen en bezoekers aan te trekken.

Resultaat

tv-spot

Het lekkere Westen

/
AANPAK

Een bekende host en helder storyboard, hét recept voor een tv-spot

Wat George Clooney voor Nespresso is, is Dominique Persoone voor deze campagne. De chef én rasechte West-Vlaming, creëert als bekend figuur een stevige portie vertrouwen, exposure en awareness. Met een bekend persoon werken in je tv-spot, zorgt er ook voor dat de campagne breed gedragen wordt door iedereen die zich met die figuur kan identificeren.

Door bovendien de hele opname minutieus voor te bereiden en een storyboard te ontwikkelen, konden we op de draaidagen heel efficiënt te werk gaan. Naast een tv-spot werkten we binnen deze campagne ook een fotoreeks met Dominique uit.

RESULTAAT

Dankzij de tv-spot op én en de herkenbare fotoreeks kon de campagne op heel wat bijval rekenen. De regio kreeg een boost qua bezoekers en toeristen.

Wil je graag meer weten over onze aanpak of over deze case?

Get in touch with Karen.

CREDITS

Written, directed and edited by Het Peloton