Hoe overtuig je sceptici van zonnepanelen? MR Solar wilde vertrouwen opbouwen en zich onderscheiden in een concurrerende markt. Tijd voor een campagne die écht opvalt.
Een BV in de lucht voor meer bereik
Een video draaien in een vliegende luchtballon? Waarom niet! De perfecte manier om de zonnepanelen van MR Solar op de daken van Vlaamse huizen in beeld te brengen.
We lieten een luchtballon op, gevuld met acteurs en een hele crew. Een serieuze uitdaging, want een luchtballon valt moeilijk te regisseren natuurlijk. Deze campagne vroeg dus om een strakke coördinatie en een creatief team dat het onmogelijke mogelijk maakt, hello Het Peloton.
Jacques Vermeire werd het gezicht van de campagne. Met zijn jarenlange bekendheid weet hij het vertrouwen van de Vlaamse kijker te winnen.
Meer zichtbaarheid, vertrouwen en conversie
De campagne, uitgezonden in verschillende golven op alle DPG Media-zenders, bleek een schot in de roos. Uit de Media ImPact-studie bleek dat kijkers niet alleen duidelijk wisten waarvoor MR Solar staat, maar ook dat de naamsbekendheid vijf keer hoger lag bij kijkers van de spot. Dit vertaalde zich ook in een duidelijke stijging in conversies.
Mission accomplished!
Get in touch with Martijn.
Written, directed and edited by Het Peloton